Ruige kusten - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Anna Poppelaars - WaarBenJij.nu Ruige kusten - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Anna Poppelaars - WaarBenJij.nu

Ruige kusten

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

08 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Het vorige verslag was niet heel positief, maar gelukkig gaat het beter nu! Sinds de medicijnen heb ik geen last meer van rode jeukende vlekken of dikke ogen. De allergie-pilletjes blijf ik maar trouw de komende 20 dagen slikken.

Inmiddels zijn er 4 weken omgevlogen en ben ik alweer bijna op de helft van mijn tijd in Nieuw-Zeeland.. De afgelopen dagen waren erg zonnig en warm. Zeg maar gerust: heet! Tot nu toe heb ik hier eigenlijk nog maar 1 dag regen gehad en dat was voornamelijk een reisdag. Verder is het ook hier denk ik warmer dan normaal.

Vanaf Picton pakte ik de Stray-bus weer naar Abel Tasman. In het hostel was ik weer een bekende van het begin van mijn reis tegengekomen, dus we konden gezellig samen weer een stuk opreizen. Even lekker niet je best doen om vriendjes te maken ;) Dat is soms zo vermoeiend: 'Hoe heet je? Waar kom je vandaan?' Het standaard riedeltje. Heel Duitsland lijkt overigens hier te zitten en ook Nederland is goed vertegenwoordigd. Hoe klein we ook zijn, we zitten echt overal!

Abel Tasman is mooi. Echt het park in geweest, ben ik niet. Ik ben meer aan de rand gebleven op het water. Ook de rest van de westkust is erg mooi en ruig. Er zijn veel rotsen en je rijdt vanaf Westport over 1 van de mooiste kustwegen ter wereld. Kronkelend, langs de steile rotsen door het bos met palmen. Inmiddels zit ik in Franz Josef. Als het weer goed blijft, ga ik morgen met een helikopter de gletsjer op. Even weer wat actie! De afgelopen dagen waren namelijk voornamelijk reis- en luierdagen. Heb ik dan helemaal niets gedaan? Ja wel hoor:

- In Abel Tasman heb ik 2 uur lang 'ge-supt'. Ook wel standup paddleboarding. Het tij gaat er zo snel, dat je echt op tijd terug moet zijn, anders moet je het zware board over de zandbanken slepen. Er zijn foto's met een go-pro gemaakt, dus die krijg ik tzt nog!
- Koffie drinken, ijsjes en chocolade eten in Abel Tasman. Het is tenslotte vakantie.
- Maar ook een aantal avonden goed en gezond gekookt met dank aan Jildau en haar magische kooktas ;)
- Kijken naar de sterrenhemel in Abel Tasman. Duizenden sterren incl. de melkweg. Zo helder!
- Een kijkje nemen bij de pancakerocks onderweg naar Franz Josef.
- Zeehonden spotten aan de kust.
- Vooral heeeel veeeel in de bus gezeten!

  • 08 Februari 2016 - 22:00

    Erica:

    Hey Anna!

    Wat een gave reis maak jij! Erg leuk om al je spannende avonturen te lezen, heel veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ga je ook een reisblog bijhouden?! Ja hoor :) Lees hier alles over mijn 21 weken aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11911

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 05 Juni 2016

5 maanden Oceanië en Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: