It's almost time to say goodbye! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anna Poppelaars - WaarBenJij.nu It's almost time to say goodbye! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anna Poppelaars - WaarBenJij.nu

It's almost time to say goodbye!

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

05 April 2016 | Australië, Sydney

Ik had geen idee wat ik in Australië wilde zien en doen voor ik er kwam. Nieuw-Zeeland, dat was mijn doel en ach: dan ook maar naar Australië. Nu weet ik dat 4 weken veels te kort is in dit immense land. Ik heb hier in 4 weken meer plezier gehad dan in 8 weken Nieuw-Zeeland. Dat klinkt dramatischer dan het is hoor. De mensen die je ontmoet, maken de reis. Omdat ik in Australië veel backpackertours heb gedaan, heb ik erg veel leuke mensen ontmoet met wie ik de dagen na de tours ook veel om ging.

Ik kan de landen niet vergelijken. Nieuw-Zeeland is prachtig: de bergen, de groene landschappen, een ruige zee. Er is een interessante Maori cultuur. Na iedere bocht in de weg is er weer een fotomoment. De steden stellen echter niet veel voor en als je ergens langer bent, kun je je gaan vervelen. Zeker als je niet het partytype bent.

Australië is vooral wijds, groot en droog. Ik vond de bevolking meer chill, maar daar wisselen de meningen over ;). Ik vond de ruimte heerlijk. Steeds maar uren rijden en weinig mensen tegenkomen. De snelwegen zijn rustig en worden pas chaotisch bij een grote stad. Er is veel wildlife (groter dan in Nieuw-Zeeland, want daar heb je eigenlijk alleen vogels en zeedieren..).

Nee, ik kan het niet vergelijken. Ik weet alleen dat ik nog een keer terug moet naar hier!

Wat deed ik allemaal.na de outback? Bij Adelaide bezocht ik Kangaroo Island. Hier zag ik mijn eerste wilde koala. Het was wel erg koud na de outback. Mijn spijkerbroek ging weer aan en zelfs de jas werd erbij gehaald.

Daarna ging de reis met een backpackerstour via de Grampians en de Great Ocean Road verder naar Melbourne. Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik de Great Ocean Road een beetje vond tegenvallen. De rotsformaties zijn mooi hoor, maar ik ben verwend met de Nieuw-Zeelandse kusten denk ik.

Melbourne vond ik heerlijk! Er hangt een ontspannen en culturele sfeer. Ondanks het drukke en chaotische verkeer in het centrum, kun je prima ontspannen in de botanische tuinen of de wijk St. Kilda aan het strand. Ik heb de stad verkend met Emilie uit Parijs. Steeds rond het middaguur stuurden we elkaar een berichtje en zochten we elkaar op. Erg gezellig. Lekker 3 dagen uiteten en cider drinken. Het leven van een flashpacker ;) Na een paar dagen Melbourne, ging de reis per nachttrein verder naar Katoomba in de Blue Mountains. Daar heb ik een wandeling gemaakt in prachtig heet weer. De herfst is hier ruimschoots begonnen, maar morgen wordt het in Sydney erg heet. Gelukkig maar, want ik heb nog 1 surflesje op het programma staan..

Nog 2 nachtjes in Sydney en dan zit het avontuur in Australië er alweer op. Ik vlieg donderdag via Taiwan naar Bangkok. Zal wel even een cultuurschok zijn. Mijn portemonnee is wel klaar voor Azië trouwens! Na Bangkok vertrek ik voor 4 weken naar een wildlife rescue centre in de jungle in het zuiden van Thailand. Benieuwd hoe dat weer gaat zijn!

Bye Australia!

  • 05 April 2016 - 19:08

    Elly Prinse:

    Weer een mooi verhaal over je belevenissen Anna!De tijd moet wel omvliegen, al weer april.
    Hier barst de lente los en jij zit in de herfst. Letterlijk de omgekeerde wereld.
    Veel plezier op de verdere reis naar weer een hele andere wereld.
    Hartelijke groetjes van Elly en Wim.

  • 05 April 2016 - 22:32

    Femke:

    Hoi Anna, fijn om je verhalen en belevenissen te lezen! En je prachtige foto's te zien! Jaloersmakend :-)

    Geniet van je laatste dagen in Australië en veel plezier in Azië! Ik blijf je volgen.

    Liefs Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ga je ook een reisblog bijhouden?! Ja hoor :) Lees hier alles over mijn 21 weken aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 11924

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 05 Juni 2016

5 maanden Oceanië en Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: