Liquid sunshine & Weeman - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anna Poppelaars - WaarBenJij.nu Liquid sunshine & Weeman - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anna Poppelaars - WaarBenJij.nu

Liquid sunshine & Weeman

Blijf op de hoogte en volg Anna

19 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hallo ijskoud Nederland! Hier een bericht uit de plek waar het altijd zomer is. Behalve zondag dan.. als het hier regent, dan komt het ook met bakken uit de lucht. They call it liquid sunshine. No worries, right mate? Anyway, inmiddels alweer ruim een week onderweg, hoewel ik het gevoel heb pas echt begonnen te zijn nadat ik uit Auckland weg was.

Auckland is groen, gebouwd op tientallen vulkanen (die eigenlijk elk moment een keer kunnen uitbarsten) en warm. Van het miezerige koude Nederland naar 25 graden en volle sterke zon. Het is even wennen. Smeren dus. Auckland is de grootste stad in Nieuw-Zeeland, maar eigenlijk valt het voor onze maatstaven ook wel weer mee. Na 4 nachten had ik het er wel gezien en was ik blij op de Stray bus te kunnen stappen naar Paihia. Stray is een hop-on-hop-off busmaatschappij en komt ook 'off the beaten track', zoals ze het zelf noemen. Ik zal dus ook op plekken komen, waar je als toerist niet snel komt. De chauffeur van deze rit noemde zichzelf Weeman. De Jackass generatie ziet nu vast iemand voor zich en zo zag hij er ook uit ;) Onderweg vertelde hij veel en we stapten ook nog ergens uit.

Paihia is een klein dorpje in the Bay of Islands. Eigenlijk bestaat het uit hostels en restaurantjes. Je kan er verschillende dure boottochten maken naar bv the Hole in the Rock. Je begrijpt, dat is dus een gat in een rots in de zee ;) Ik heb de dure tochtjes overgeslagen en heb alleen de overtocht naar Russell gemaakt. Dit was ooit heel kort de hoofdstad van Nieuw-Zeeland en werd hellhole genoemd. Morgen (woensdag) vertrek ik hier weer en na 1 nacht in Auckland reis ik door naar Raglan. Daarover later meer.

Wat heb ik in Auckland gedaan?
- Free Walking Tour van 3 uur. Heel erg leuke gids!
- Vervolgens met een Zwitsers meisje dat ook de tour deed naar Mount Eden gelopen. Mooi uitzicht!
- Met de ferry naar Waiheke Island en daar een deel van een walkingtrack gelopen.
- Naar de foodtrucks in het Silopark op vrijdagavond.
- Beetje cultureel gedaan in het Auckland Museum.
- IJsjes gegeten.
- Smeren en nog eens smeren!

En in the Bay of Islands?
- Koken met mijn roommate Anna uit Denemarken. Ik ben nu al 2 Scandinaviers tegengekomen met dezelfde naam..
- Overtocht naar Russel en daar een stuk door het bos gelopen. Het leek net een regenwoud met het klimaat die dag en de geluiden. Ook op het strand gelegen en uiteraard weer ijs gegeten.
- Waitangi Track heen en terug gelopen (10 km) naar de Haruru Falls. Nogal tegenvallende waterval, maar supermooie track door mangrove bossen. Enorm vochtig en benauwd weer en net op tijd terug in Paihia voor de daadwerkelijke wolkbreuk van een paar uur.
- Noodgedwongen fish & chips eten in Paihia door de wolkbreuk. De weg naar het hostel was nog te ver ;)
- Boekje lezen op het strand.
- Cappuccino's drinken.

Ik heb een heeeel zwaar levun, dus ;)

  • 19 Januari 2016 - 15:06

    Mam:

    Nou het klinkt allemaal fantastisch daar, zelfs de wolkbreuk lijkt exotisch! Interessant programma ook: krijg steeds meer trek in een reis en avontuur! Ik ga maar weer te voet en glijdend naar de winkel: dikke winter in het noorden!

  • 19 Januari 2016 - 19:24

    Elly Prinse:

    Hoi Anna,
    Wat een avontuur om zoveel moois te zien! Het vriest inmiddels zelfs in Vlissingen.
    Dus hier maar even snert en stamppot in plaats van ijsjes. Blijf vooral goed smeren
    en geniet!
    Groetjes Elly en Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ga je ook een reisblog bijhouden?! Ja hoor :) Lees hier alles over mijn 21 weken aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 11931

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 05 Juni 2016

5 maanden Oceanië en Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: