Dwars door Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anna Poppelaars - WaarBenJij.nu Dwars door Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anna Poppelaars - WaarBenJij.nu

Dwars door Vietnam

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Mei 2016 | Vietnam, Hanoi

De afgelopen 2 weken (of waren het er 3? Ik ben de tel kwijt!) heb ik doorgebracht in Vietnam. Begonnen in Ho Chi Minh City en 3 nachttreinen en een aantal busritten later, ben ik in de hoofdstad Hanoi beland. Ik heb gemengde gevoelens over Vietnam. Ik ben niet gemaakt voor Aziatische steden. Ze zijn chaotisch, vol met toeterende scooters en straatverkopers die je constant aanspreken. Tel daarbij de benauwde weersomstandigheden op (35 graden en vochtig) en je hebt niet echt een goede combinatie voor mij ;) Daarentegen zijn de mensen enorm vriendelijk en behulpzaam, zolang ze je niets willen verkopen of op een scooter zitten. En wanneer je eenmaal buiten de steden komt, is het prachtig: rijstvelden, rotsen, veel groen etc. Ook de zee is op veel plekken heerlijk. Oh, en laat ik het eten niet vergeten. Het is super lekker en goedkoop. Lang leve het 3X per dag buiten de deur eten. Hoewel je soms enorm verlangd naar Western Food en je dus bij de Burger King beland.

Omdat ik toch wel echt zeker weet dat ik niet langer in de benauwde steden wil zijn, heb ik besloten een week eerder naar huis te komen. Ik zou na Vietnam nog een week in en om Bangkok vertoeven, maar ik ben er klaar mee. Voor nu heb ik gezien wat ik wilde zien. Waarschijnlijk wil ik na een paar weken weer weg, maar nu is het goed ;)

Op 30 mei land ik om 9.15 uur weer op Schiphol. Heel gek na 5 maanden. Het zal zeker weer wennen zijn!

Maar, wat heb ik allemaal in Vietnam gedaan?

- In Ho Chi Minh City bezocht ik het War Museum.
- Ik maakte een uitstapje naar de Mekong Delta.
- Ik bezocht de Cu Chi tunnels nabij Ho Chi Minh City met een gids die zelf daar in de oorlog in de loopgraven had gezeten.
- Vervolgens met de nachttrein naar Nha Trang.
- In Nha Trang de eilanden nabij de stad bezocht om te snorkelen.
- Daarna met dr nachttrein naar Hoi An.
- Shoppen in het oude centrum van Hoi An.
- Ik maakte een early morning fietstocht door het platteland van Hoi An.
- Ik bezocht Marble Mountain, nabij Hoi An. Dit is een marmerberg met een tempel en een heleboel Buddha's van marmer.
- In Hoi An een noodle-maak-cursus gedaan. En daarna uiteraard lekker gegeten.
- Na Hoi An met de bus naar Hue via een erg mooie weg door de bergen, langs de zee. Onderweg gestopt bij een Amerikaanse legerbasis op een berg.
- In Hue heb ik een motortocht gemaakt van 2 uur. Achterop bij een chauffeur en dan door de stad en over het platteland.
- Vanuit Hue was het weer tijd voor een nachttrein naar Hanoi. Na de trein meteen op de bus naar Halong Bay.
- In Halong Bay een boottocht gemaakt door het Unesco gebied.
- Na Halong Bay weer met de bus terug naar Hanoi.
- In Hanoi souvenirs geshopt.
- Ik bezocht in Hanoi het Ho Chi Minh museum, wat erg bizar en totaal niet informerend was. Allemaal abstracte kunst en vooral veel foto's van ome Ho.
- Vanuit Hanoi deed ik een tour de eert hoofdstad van Vietnam, nu een oude citadel. Maakte vanuit daar een fietstocht en liet me roeien door een andere Unesco site. Het water was omgeven door rotsen en we roeiden door grotten.

Een boel gedaan dus, met als hoogtepunt Hoi An en Halong Bay. Vanavond vertrek ik met de nachttrein naar Sapa om daar 3 dagen rond te brengen. In Sapa is het nu 20 graden en het regent zo nu en dan. Als het goed is, is het een stuk rustiger en groener daar. Kom maar op!

Er zal waarschijnlijk nog een laatste verslagje komen uit Bangkok en dan zit het er op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ga je ook een reisblog bijhouden?! Ja hoor :) Lees hier alles over mijn 21 weken aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 11886

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 05 Juni 2016

5 maanden Oceanië en Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: